Тънката граница между дразнещата политкоректност и чистия расизъм


След публикуването на позицията на Борислав Киприн (@borislavkiprin) в Без цензура, вижте тук , реших и аз да драсна нещо по темата. Дано поне още един човек се замисли.

Харесва ли ни или не расизмът съществува. И винаги ще е така. Нещо повече, той е генетично заложен във всеки от нас. Въпрос на интелигентност и възпитание е до каква степен ще минимализираме проявите му.

По-лош от чистия расизъм обаче е скритият зад политкоректни изрази такъв. Ако според нас всички са равни, без значение от пол, раса, религия, защо тогава трябва да измисляме думи, с които да ги наричаме, без да ги обидим?

Или си мислим, че ей онова джудже там е толкова неинтелигентно, че да не схване, че изразът “човек с малък ръст” се отнася именно за него. Или негърът ще се почувства по-малко засегнат от афро-американец или “човек с тъмен цвят на кожата”.

Получава се нещо като вица за зелените хора и мястото на тъмнозелените в автобуса (обществото).

Същото се отнася и за хомосексуалните. Няма значение как ще ги наричате със смигване. Най-ясно говорещото в случая е смигването.

И инвалидите не хапят. Не са заразни. А думата “хора в неравностойно положение” е още по-обидна от “сакат”.

Защото и вие сте в неравностойно положение откъм умствена дейност, но не ви се сърдя затова. Не съм ви измислил и дума, с която да ви наричам. Засега.

Защото аз не съм расист. Не мразя негрите. Обичам ги, когато отида в Африка. Пращам ги да ми наберат банани. Хубаво е човек да тренира добрите си навици. Нямам нищо против арабите, стига да си стоят в Арабия. Нито срещу индийците, китайците, виетнамците. Трябва да има евтина работна ръка. Евреите според мен са необходими. Ако Хитлер се беше справил с тях, сега нямаше да има кой да ни е виновен. Виж с циганите ми е по-трудно. Все ще се намери някой от тях да ми налети с агресия. Доближава ме наскоро един с въпрос “Извинете, колко е часа?” Бам! Агресия! И после открадна автомобил. Не знам как направи така, че багажа му да е вътре, жена му и децата също. Добри са, няма спор! Тези с различните сексуални наклонности също не ми пречат, стига да не са наоколо. Няма нищо лошо да са каквито си искат, ама не е нормално. И е лош пример за децата. Затова да си стоят вкъщи. Тези бездомните и те. Не могат ли да си опънат палатка на двора? Какво е това желание да си правиш къща от кашони? Ние го правехме като малки. Стига с това неизживяно детство! На инвалидите им било трудно да се придвижват. Ами каква работа имат, та трябва да се придвижват? Вкъщи! Мен като ме боли крак не излизам. Нямам нищо против тези хора, ама да не ме занимават със себе си постоянно!

Ако някой не е схванал предния абзац, моля го да се запише на лекар. Ако пък говорите френски можете да се видите как изглеждате тук!

Само за мозъчната липса не можах да намеря решение, но се надявам скоро да се намери. Че различните по този признак стават все повече.

Няма да засягам религиозната тема, защото и Православната, и Католическата църква се движат по календара на мюсюлманите. По този календар е 1433 или 1434, не съм много сигурен. За мен всички религиозни фанатици са някъде в началото на 15 век. Затова не им обръщам внимание.

А вие в кой век избрахте да живеете? Ку клукс клан са били в разцвет през 19-ти век. През 21-ви маймунските звуци към черните футболисти на противника са недопустими. Защото не става нашите черни спортисти да са ‘черни перли’, а тези на противника – “чернилки и маймуни”  А мълчанието по случая е характерно за медиите около Втората Световна война. Ама те са си там някъде времево. Ако ще и да имат app за Iphone.

Leave a comment